Qui Som

Activitats educatives i experiències

Organitzem activitats educatives de diferent índole dirigides als més petits per potenciar el seu desenvolupament cognitiu i motriu.

Amb aquestes activitats, treballen els hàbits quotidians, aprenen el llenguatge, coneixen el seu cos i aprenen a relacionar-se entre ells, exploren l'entorn, s'inicien en les matemàtiques i entrenen el seu aparell psicomotriu.

A més, també realitzen altres activitats més relaxades com escoltar, cantar i ballar tot tipus de música, jugar amb plàstica, excursions a l'exterior perquè coneguin l'entorn i gaudeixin de la naturalesa, o juguin lliurement al que més els vingui de gust, sempre respectant els ritmes i interessos dels nens.

activitats-i-experiències

Tant els materials, com els jocs educatius es renoven anualment

A través d'una sèrie d'activitats i jocs dirigits i planificats per a cada període del creixement del nen, a les Guarderies Txanogorritxu - Caputxeta Vermella, volem cuidar-los i acompanyar-los en cada pas del seu aprenentatge.

Preparem cada centre perquè els nens trobin en ell un espai per experimentar, tafanejar, buscar experiències...on sentir-se segurs i volguts.

Cada dia els nens han d'aprendre, sadollar la seva curiositat, cremar tota aquesta energia que tenen dins, menjar adequadament, descansar, jugar, socialitzar amb els altres nens, imitar, memoritzar, aprendre les normes socials, pintar, cantar... i així, una infinitat de coses que els aniran fent créixer social, física i emocionalment.

Es combinen activitats individuals i en grup (gran i petit); d'interior i d'exterior; de joc lliure i dirigit. Fomentem aquelles que són iniciades pels propis nens.

Durant tot el curs escolar, les activitats que realitzen els nens setmanalment en la Escola Bressol Txanogorritxu - Llar d'infants Caputxeta Vermella, es presenten a les famílies. D'aquesta manera, interactuem entre les famílies i l’escola bressol per seguir el mateix projecte educatiu en tots dos llocs.

Els materials que s'usen en totes les activitats a les Guarderies Txanogorritxu, són preferentment naturals, de fusta, cartró, suro, cuir, pvc, etc.,

Aquests materials són quotidians i d'ús habitual a les cases , normalment els nens ja els coneixen. És necessari que hi hagi material suficient per a tots, amb la finalitat de que puguin experimentar sense que s'ocasionin situacions conflictives.

És també molt important la renovació d'aquest material.

Algunes activitats que realitzem