Qui som

Projecte educatiu d'Escoles Bressol Caputxeta Vermella - Mètode Glenn Doman Bits

Els bits d'intel·ligència són unitats d'informació, ofertes als nens en imatges grans, clares i ben definides, presentant-se com a estímuls visuals, però a l'anar també acompanyats d'informació oral, són també estímuls auditius.

Perquè el mètode funcioni correctament s'ha de fer de pressa, poques vegades i amb entusiasme. És a dir, consisteix en presentar als nadons les làmines d'una o diverses categories, enunciant en veu alta el nom de cada bit. La finalitat és capacitar els nens perquè identifiquin persones, animals, coses o objectes que no poden conèixer de manera directa. El principi és acabar abans del que volen i deixar-los sempre amb les ganes de més.

L'ambient ha de ser d'expectació i silenci, per no perdre les imatges que se'ls van a presentar. Cal triar tres moments de la jornada en què estiguin especialment receptius. S'enuncia la categoria i es presenten els bits, cada un en un segon. És aconsellable seguir el mateix ordre per afavorir l'estructuració mental.

Aquest mètode és molt útil i adequat pel fet que augmenta la capacitat de retenció d'informació, estimula la intel·ligència, augmenta el lèxic, desenvolupa la memòria visual i auditiva, i fomenta la curiositat i l'interès per tots els camps del saber.

Aquest mètode ens permet dirigir l'activitat en de diverses formes, quan diem formes diem idiomes. En el nostre cas es plantegen en 2/3 idiomes diferents: Euskera o català com a idioma principal (si l'escola bressol pertany al País Basc o Catalunya), anglès i castellà.

Cada setmana es van rotant els bits intervenint noves imatges, depenent dels mesos dels nadons, amb l'idioma que se'ls plantegi aquest dia.

Aquest mètode constitueix una peça fonamental en el desenvolupament intel·lectual dels nadons, ja que els incita a la inquietud del coneixement d'una manera personal.

Mètode Doman bits